22 mars




Haha. Bilden är tagen från min typ favvoblogg http://rstahl.devote.se/ ;)

Jag har studiedag imorgon = studera. Har fysikprov på torsdag & en svenskaredovisning SJÄLV för HELKLASS. Detta mår min själ inte bra av, men men... Även en biologiuppgift som ska vara inlämnad på fredag och ett nationellt prov i biologi på fredag, labrationsdelen. GAH KILL ME.
Ska även hinna med en runda på stan med mami för att min lillebror fyller 12 (??!!?!) år nästa vecka. Han ska med andra ord ha presenter, och nästa vecka är vi i sälen så då hinns det inte köpa något!

Och btw, det här är det jag pluggar just nu (alltså jag garvar åt det för att det är så fruktansvärt ointressant hahah): "Vid seriekoppling av kondesatorer minskar kapacitansen. Är de båda kondensatorerna lika stora blir den totala kapacitansen hälften av en kondensators kapacitans. Vid parallellkoppling av kondensatorer får man större kapacitans. Den totala kapacitansen blir lika med summan av kapacitanserna."
Alltså jag blir helt svettig när jag läser det??? Haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0