saker som irriterar mig...

Okej nu måste jag bara skriva några grejer som verkligen irriterar mig.
För det första:
Lev varje dag som om det vore din sista.
Så kan man väl fan inte gå omkring och tänka? Herregud så deprimerande att gå och tänka så hela tiden. "Vad ska jag ha på mig idag? Det kanske är bäst att jag tar på mig mina favoritbyxor för jag kanske dör imorgon." Då kan man ju inte ligga på soffan en hel dag och bara ta det chill, utan att tänka typ "shit jag måste göra någonting snart, eftersom att jag kanske är död imorgon."
Visst, jag kanske förstår det till en viss del. När någon frågar vad jag ska bli när jag blir stor så tänker jag typ "jag ska ju bli stor först innan jag planerar värsta lyxlivet", men samtidigt går jag inte omkring och tänker på att jag kanske dör imorgon.

Och en sak till:
När man sitter och pratar med folk, som alltid ska vara bättre/sämre, eller alltid har något att jämföra med.
"Alltså jag är sjukt stressad i skolan just nu.." "AH MEN DÅ SKA DU GÅ I MIN SKOLA!!! SJUUUUKT MYCKET VÄRRE!!!" Okej, ditt kanske är värre, men det gör inte mig mindre stressad. Eller: "Alltså jag har inte rört mig på en månad, känner att det är dags att ta tag i det här nu så att jag får lite kondis.." "AH MEN JAG HAR INTE TRÄNAT PÅ FEMTON ÅR OCH JAG HAR FETT MYCKET SÄMRE KONDIS ÄN DIG!!!" Aha och? Det får inte min kondis att bli bättre. Vad man än berättar så finns det vissa som alltid alltid alltid ska ha det värre/sämre. Ibland är det ju åt andra hållet också: "Alltså jag önskar att jag skulle kunna höja mig i dom här ämnena innan vi slutar nian." "AHA, JAG HAR IALLAFALL HÖJT MIG I TRE ÄMNEN OCH JAG ÄR SJUUUUKT NÖJD MED DET!!!" Jahaaa, okej det var precis vad jag behövde, det där fick mig att må så mycket bättre.

Äh, gnälligt det blev, men ni kanske förstår till en viss del. Sånt här gör mig sjukt irriterad!!
Ska gå och plugga matte nu, ingen match för min del idag eftersom att jag fortfarande är grymt förkyld. Har spelat två handbollsmatcher den här säsongen, kul!! Känner för att lägga mig och böla just nu faktiskt, men jag går och lever livet istället. Jag kanske dör imorgon ni vet ;)

Kommentarer
Postat av: emelie

HAHAH hur jävla skön är du inte?:D

sen i typ nått annat inlägg ba "ska gå och skita pengar bara brb". sitter och asgarvar för mig själv:')

2011-03-05 @ 20:26:56
URL: http://accordingtoemelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0