SAKER JAG VILL JUST NU

Alltid är det ju något liksom, men just nu är det dessa två saker jag verkligen verkligen vill.

Få reda på gymnasievalet. Jag veeet, det är ett himla tjat på mig men jag är så otroligt nervös. John Bauer hade 165 sökande vilket är det 3dje mest populära i västerås. Känns sådär, kunde inte ni andra (förutom frida&emelie) ha valt något annat..? På onsdag är det somsagt preliminärt, alltså om man eventuellt kommer in/inte kommer in. FYYYY vad nervös jag är. Gal1.

& Få tandställning. Alltså mina tänder är en katastrof, hatar dom sjukt mycket. Uppe är det inte så mycket som ska fixas till, bara dra ihop dom lite och bygga på några tänder så att dom inte är så spetsiga. Men nere är det somsagt inte bra, även fast det är där uppe det syns mest. Jag måste dra ut några och sen ha tandställning. Jag har stått i kö ettag och dom lovade att dom skulle sätta in en tandställning i januari i år. Ja men tjena, sen ringer dom och säger att jag får vänta tills nästa år..? WTF jag vill ha den nu nu nu nu även fast jag kommer gråta floder när jag måste dra ut mina tänder... Kommer ringa och tjata, jag vill iallafall inte ha tandställning när jag tar typ stundenten, kuuul?

Kommentarer
Postat av: emelie

SV: haha jaa :D:D



jag meeed, älskar att ta bilder på min piercing! haha

2011-04-19 @ 11:31:51
URL: http://accordingtoemelie.blogg.se/
Postat av: Stampe

Hej!

Jag tycker du ska researcha ordentligt innan du går med på att dra ut tänder och ha tandställning. I Storbritannien och USA (bland annat) har man varnat för denna metod i flera år medan de flesta i Sverige inte ens verkar känna till diskussionen.



I korthet kan det leda till negativa ansiktsförändringar och man misstänker även att det kan leda till käkledsbesvär och sömnapné (eftersom utrymmet för tungan kan bli mindre). Detta kommer säkert din tandläkare avfärda som dumheter.



Jag gjorde själv denna behandling och ångrar mig varje dag. Min mun känns förminskad och konstig, käken gör ont m.m. Tycker i alla fall du bör känna till debatten, sedan får du själv ta ställning till vad du vill tro.



Känner starkt för detta och har därför satt upp en hemsida: www.tandstallning.net



Men skriver inte för att göra reklam för min sida utan för att jag bryr mig! Kram till dig!

2011-04-20 @ 22:48:47
URL: http://www.tandstallning.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0