01 - Mig själv

Malin Elisabeth Juhlin heter jag. Enligt mitt pass stavas Elisabeth utan h, men på mitt dopljus står det med h, så jag kör med h. Föddes den 28 april 1995 när det var världens snöstorm. Skulle beskriva mig själv som en levnadsglad tjej som älskar att göra saker och hatar söndagar. Går ju sista året i grundskolan och håller på att välja gymnasium och har knappt en blekaste aning om vad jag ska bli när jag blir "stor".
Född och uppvuxen i Västerås, föddes i stan men min första flytt var när jag var 5 veckor, då vi flyttade till den lilla byn Tillberga, och där har jag bott sedan dess (även om jag har flyttat en gång till). Jag trivs himla bra på "landet", då jag tycker det är kul när alla känner alla. Ser det bara som en fördel faktiskt.
Har spelat handboll och fotboll sedan jag var mini, men har även hunnit med en silvermedalj i pingis & några diplom i discodans. Har även gått i gymnastik men då var jag typ 5 år så ah. Slutade i fotboll förra sommaren då jag helt tappade intresset men handbollen håller jag fast vid. Ingenting jag kommer satsa på men jag tycker det är kul att ha något att göra förutom att plugga på kvällarna.
Jag är inte en människa som kan sova bort en hel dag, mitt rekord är typ 14:30 och då var jag riktigt arg när jag vaknade, blir bara tröttare av att sova sådär länge + att hela dagen går bort på det. Däremot är jag en riktig nattmänniska som lätt är uppe till 4-5 och ändå vaknar klockan 10 och tar mig igenom dagen utmärkt ändå.
Jag har bra syn, väger som medelmåttet, är 175 cm lång & har långt blandfärgat (naturligt) hår. Jag får inte hela mitt barnbidrag då jag inte känner att jag gör av med pengarna på rätt sätt när jag har för mycket pengar. Hehe.
Jag har alltid haft många vänner, och anser själv att jag är bra på att hålla kontakten med mina vänner, även om dom flyttar eller byter skola. Då menar jag alltså dom som jag vill ha kvar som vän. Jag har alltid varit en form av "ledare" för mina vänner, och då menar jag inte värsta bossen som bestämmer vad alla får och inte får göra, utan jag tar hand om dom som om dom vore ömtåliga pärlor. Jag gillar att fixa och ha koll på vad som händer bara. Jag är en sån som inte klarar av att bråka med folk och vill alltid att alla ska må bra. Jag är en sån som inte mobbar folk även om det är skitkul att reta upp en person så att det blir fight, det klarar inte mitt samvete av.
I 5:an/6:an hade jag mina jobbigaste skolår. Jag skötte mig inte perfekt, mycket snack med lärarna, bråk med kompisar och ja. Det var en jobbig tid. Fick ofta skit för sånt som mina kompisar gjorde för att lärarna "antog" att det var jag om man säger så. Dock var jag ju inte så trevlig att ha och göra med. Men det här var nog bara i skolan, för jag har då rakt inte för mig att jag höll på såhär mot mina nära och kära. Eller..? Hehe.
Allt vände i högstadiet och jag har nog mognat en aning, och jag lever nu ett liv som jag är väldigt nöjd med.


Kommentarer
Postat av: ylvisen

Åååååååå lika fint som ovan!! Fantastiska Malin♥ Kommer ihåg en gång när Gunilla berättade om att du var ledsen över att någon hade behandlats illa på skolan, du mådde dåligt för dennes skull♥ så jag håller med om din beskrivning.



Jag är mycket imponerad över ditt kompisgäng, ni verkar vara så gulliga mot varandra!



Finns det ingen punkt som heter Min mors kusin? HA HAHAHAH..

kram

2011-02-03 @ 19:06:28
URL: http://www.ylvisen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0