02 - Min familj

Min familj består av 4 stycken. Mamma, pappa och lillebror. Förutom oss humans så finns det 2 små dvärghamstrar i mitt hus som jag tycker väldigt mycket om. Förut fanns det också fiskar & min lilla kanin. Vet inte om det är familjemedlemmar men dom bor ju hos oss såatt.
Min mamma heter Gunilla. Ovant att skriva dock eftersom jag aldrig kallar henne någonting annat än mamma (tycker det är så fult att kalla sin mamma för hennes namn, wtf) Men det heter hon iallafall. Hon är 44 år & fyller på nyår. Hon är rätt lik mig faktiskt, inte till utseendet, eller lite kanske, men mer typ.. Samma fula humor osv. Vi gillar samma saker liksom, sport, shopping och myskvällar typ. Hon är en alldeles underbar mamma som alltid (verkligen alltid) ställer upp för mig och hon är den i hela världen som vet mest om mig. Vi bråkar typ aldrig och hon är den bästa mamman i världen. Enligt mig alltså.
Min pappa heter Per. Eller Pelle kanske, spelar ingen roll för samma här, jag säger ändå alltid pappa. Min pappa är en "man" (vadfan säger man?) som är 47 år gammal, enligt honom 27 men här är den bittra sanningen pappa hehe. Han är också väldigt lik mig på många sätt. En skillnad är att han till skillnad från mig inte slösar pengar på sånt han inte behöver, typ kläder och smycken. Inte för att han kanske vill ha smycken men ändå, you get it. Han bryr sig väldigt mycket om mig och är väldigt mån om min framtid. Han gillar golf och sport i alla former. För att hålla formen tränar han badminton och sedan är han typ ledare i lillebroderns fotbollslag. Han är världens bästa pappa.
Henrik då, min lillebror. Eller han är väl mer känd som Henke. Ingen utom jag & några nära släktingar säger Henrik, alla säger Henke. Han är en liten knutte (sant) på 11 snart 12 år. Hur han har blivit så stor har jag ingen aning om men det har han iallafall. Vi har samma humor, alltså vi har verkligen det. Vi kan sitta och skratta åt samma sak i en halvtimme, och en timme senare tycker vi fortfarande det är skitkul. Jag skulle nog aldrig kunna slå någon blodig, men rör någon honom skulle jag inte ens tveka. Man blir som en beskyddare, någon storasyster/bror som känner igen sig?
Han gillar sport. Eller nej han ÄLSKAR sport. Han tränar i princip varje dag, fotboll, innebandy & nu extratränar han bandy också. Han spenderar timmar framför fotbollsmatcher och annat skit på sportkanalerna. Han gillar också att umgås med sina kompisar och sin tjej. Sen gillar han ju att umgås med sin syster också ;)
Min familj, då ser jag även min släkt som en stor familj, men det här är dom 3 personerna som står mig närmast, som jag bor tillsammans med och som jag har växt upp med. Älskar dom alla!

Kommentarer
Postat av: ylvisen

Å fan jag blir alldeles rörd, jag vill oxå bo er familj :)



Men... hur hinner Henrik med allt det där?? Å jag är en av dom som säger Henrik :D

2011-02-03 @ 19:02:24
URL: http://www.ylvisen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0