03 - Vänner

Herregud vart ska jag börja? Mina vänner.. Mina fantastiska underbara vänner som jag älskar såå mycket. När jag tänker på ordet "vänner" så är det några speciella tjejer som kommer upp i mitt huvud. Ni vet själva vilka ni är, skriver inte ut massa namn här. Ingen nämd ingen glömd!

Helt otroligt hur mycket jag skulle kunna berätta om mina vänner. Så mycket olika personligheter och stilar, och ändå så passar vi verkligen perfekt för varandra på något sätt. Vissa utav oss har hängt ihop sedan dagis medan andra har kommit in i "gänget" på senare år.

Men ordet "vänner" betyder, för mig, också gamla barndomskompisar som jag inte träffar varje dag, men ändå tycker väldigt mycket om. Kompisar jag har växt upp tillsammans med men inte umgås med längre. Dels för att vi är i olika åldrar & vissa utav mina vänner har flyttat och sådär.

När jag tänker på vänskap så tänker jag på alla minnen jag har med mina vänner. Alla semestrar jag har varit med på och alla kvällar vi har tillbringat tillsammans. Alla busringningar och allt drygande.. Jag och mina vänner är rent ut sagt helt jävla galna. På ett bra sätt, alltså. Vi kan bli riktigt jävla förbannade på varandra, och alla märker när någon är sur / arg. Grejen är den att det tar ca 1 timme, sedan är det bra med den saken. Varför vara arga på varandra? Tjaffsa måste man väl få göra, men jag är som sagt inte en sån som kan börja bråka med en vän om en skitsak och sen sluta snacka med den för att jag inte vill be om ursäkt.

Just nu är vi mellan 5 och 7 tjejer som är otroligt tighta. Vi sitter i princip ihop med varandra. Bråkar man med 1 utav oss så bråkar man med alla, och om 1 utav oss är sjuka så är det helt galet tomt i skolan. Vi träffas för det mesta varje / varannan helg, köper med oss/lagar någon mat och sitter hemma i någons soffa och snackar skit halva natten. Fattar ärligt talat inte hur jag skulle kunna leva utan dessa underbara människor i mitt liv. Skulle ju fan inte gå..

Trots att vi närmar oss Tillbergaskolans slut så kommer jag aldrig sluta bry mig om dom. Även om vi inte kan träffas lika ofta då som nu, så kommer dom aldrig sluta vara mina bästa kompisar som jag tycker så mycket om! Bästa bästa bästa ni, tack för att ni finns i mitt liv.


Hittade ingen bild på alla, men här är 4 utav mina absolut närmsta kompisar!

Kommentarer
Postat av: emma

älskar dig vännen!

2011-02-04 @ 13:14:48
URL: http://emmame.devote.se
Postat av: frida

älskar dig gumms!

2011-02-05 @ 14:09:51
URL: http://fridarebeccaa.blogg.se/
Postat av: ylvisen

Ja ni är så fina!

2011-02-05 @ 19:44:41
URL: http://www.ylvisen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0